Název: Name: | Micubiši A6M8c 64 | Mitsubishi A6M8c 64 |
Originální název: Original Name: | 零式艦上戦闘機六四型 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.04.1945-DD.06.1945 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.11.1944-DD.06.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.04.1945 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | CTOBAR - conventional take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2150 kg | 4740 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3150 kg | 6945 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3800 kg | 8378 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | 36ft 1,06in |
Délka: Length: | 9,221 m | 30ft 3,02in |
Výška: Height: | 3,570 m | 11ft 8,55in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,30 m2 | 229.27 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 147,9 kg/m2 | 30.29 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši MK8P Kinsei 62 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 147 kW (1 560 k), 986 kW (1 340 k) v h= 2 100 m, 868 kW (1 180 k) v h= 5 800 m. Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček rozsah náběhu vrtulových listů 24°- 39°, průměr 3 150 mm. | Mitsubishi MK8P Kinsei 62 fourteen-cylinder air-cooled radial, rated at 1,538 hp for take-off, 1,322 hp at 6,890 ft and 1,164 hp at 19,030 ft, driving a three-blade metal constant-speed propeller of 10ft 4,01in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 545 l + 2x 150 l v přídavných nádržích pod křídly | 120 UK gallons and 66 UK gallons in two drop tanks |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 573 km/h v 5600 m | 356 mph in 18373 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 480 km/h v 4000 m | 298.3 mph in 13123 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 16,0 m/s | 3149.6 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,85 min do 6000 m | 6,85 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10780 m | 35367 ft |
Dolet: Range: | ? km | - mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1920 km | 1193 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x kanón Type 99 ráže 20 mm 2x kulomet Type 3 ráže 13,2 mm (vše v křídlech). Pod křídla bylo možno zavěsit 8x neřízené rakety po 10 kg, nebo 2x neřízené rakety po 60 kg, nebo puma o hmotnosti 250 - 500 kg. | Two wing-mounted 0.52 inch Type 3 machine-guns and two wing-mounted 0.79 inch Type 99 cannon. External stores: eight 22 lb or two 132 lb air-to-air rockets underwing or one 551 lb or 1,102 lb bomb. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 零戦 / Reisen / Zero 零式艦上戦闘機六四型 / rei-šiki-kandžou-senntouki / Námořní palubní stíhací letoun typ 0 model 64 Při letových zkouškách se projevily problémy s palivovou instalací - nádrže byly zcela nové, dalším problémem bylo přehřívání motoru. V květnu 1945 byly již problémy na novém Zeru odstraněny a námořní letectvo jej přijalo do výzbroje. | 零戦 / Reisen / Zero / The official Allied reporting codename was Zeke. 零式艦上戦闘機六四型 / rei-shiki-kanjou-senntouki / Navy Type 0 Model 64 Carrier Fighter |
Zdroje: Sources: | Famous Airplanes of the World, Type Zero Carrier fighter Model 22-63, No. 56, 1996.1. BonrinDo Co., Ltd., Tokyo, Japan http://www.combinedfleet.com/ijna/a6m.htm http://www.airwar.ru/enc/fww2/a6m.html www.xs4all.nl www.steelmonsters.blitzfront.com archiv autora |